A finals d'aquest més d'Octubre els indigents mentals que ens mal governen, ens obsequiaràn amb una de les mesures més estúpides que s'han pres mai, (fins i tot més que la ISO 9000) i de la que a més a més ens diràn els del Govern de la Generalitat que gràcies a aquesta mesura s'estalviaràn una 20 milions d'euros. L'import de la xifra depén, com la posen a ull, cada any varia una mica. Aquest comentari es de fa un any, peró és que és com el dia de la marmota i les bestieses de les administracions es repeteixen cíclicament sense possibilitat d'esmena i menys encara de contrició.

"Sembla ser que la ocurrència fou d'un tal William Willet, que mentre passejava amb el seu cavall, es sorprengué de que la majoría de seus compatriotas anglesos estessin dormint en la millor hora del día. Així que va fer la propuesta y després d'uns anys (1916) es començà a aplicar a Alemanya i altres països europeus. Rusia s'hi va apuntar al sistema de “horari d'estiu” l'any seguent, i EEUU al 1918. El Japó i altres paisos ménys propensos a veleitats inùtils provinents d'una persona com el tal William Willet, que anava damunt o a sota d'un cavall, no l'han aplicat mai aquest canvi horari. Perquè?, us preguntareu sagaçment. Doncs perquè a mi em sembla que no serveix per a res ni te cap utilitat ni representa cap estalvi, és més. alguns estudis independents gents sospitosos apunten que encara augmenta una mica el consum.
La Generalitat calcula que aquest canvi permetrà un estalvi de 18,9 milions d'euros a Catalunya. És aquesta una decisió que considero una bajanada digna de figurar a "el principi de Dilbert", i és que no m'ho crec, no se veure on es pot produïr aquest pretès estalvi de 19 milions d'euros pel canvi de l'hora d'una nit a finals d'octubre.
M'agradaria em diguessin on s'estalvien aquests diners. No en les indústries, doncs poques naus si és que n'hi ha algunes, treballen amb llum de dia. No als supermercats, sempre treballen amb els llums encesos. No a les cases, la que estalviaràs de la tarda, la gastaràs al matí - malgrat que si entenc que aquí hi pot haver un petit estalvi - despatxos en general, el que guanyin per un costat el perdran per un altre i tenint en compte que la majoria comencen de vuit a nou del matí i aquesta hora ja hi ha llum natural - i solen acabar pels voltants de les sis o set de la tarda, poc es notarà per a no dir gens. Possiblement la meva ignorància no em deixi veure on es produeix aquest estalvi, però no dono per a més, i, com no m'en fio gens d'aquesta tropa que per un costat em diuen que estalvií aigua en rentar-me les dents i després van i perden la de Jesus és Crist d'aigua per les canonades, que posen mides inversemblants i inùtils a nivell de trànsit, que fan estudis carissims i rarissims i mes collonades variades, no fan que la meva credibilitat o confiança en les seves decissions, s'anteposin a aquesta esmentada ignorància. Perquè simplement no és veritat, una vegada més menteixen amb la seva habitual facilitat per manipular les dades segons els hi convé. I sinó, algu que hi entengui, si li plau, que m'expliqui com i on s'estalvien aquests dinerons, però sense fer trampes."