- benemèrits camí de l'aeroport per reforçar el servei - 

Eurran (Eulen + Arran) - Iu Forn - dissabte, 12 d'agost de 2017 - elnacional.cat. Ni les tradicionals meduses ni el no menys suat Gibraltáepañó. El tema de l'estiu al món del clicbait i la postveritat és la turismofòbia (nova paraula pel diccionari del nou món) i tot el que en penja.

Els combatives joves d'Arran intentant que els turistes no tornin en massa a BCN a base de pintar i punxar les rodes a un bus “guirístic” i Eulen aconseguint que molts turistes no tornin mai més a BCN, ni en massa ni un per un, això sí, si primer aconsegueixen sortir de l'aeroport.

I és que el gran problema dels destins turístics on vol anar la majoria de la gent és que hi ha massa gent que hi vol anar. Justament al contrari dels destins ignorats i que imploren gent perquè els turistes, diuen, són diners.

I en tot això hi trobo a faltar un debat sobre el model, sí, però també sobre la socialització de les vacances. Els nostres avis van lluitar per poder-ne tenir 30 dies l'any, no? I els nostres pares van lluitar per poder tenir un apartamentet (o un terrenyet) “a fora”. I de joves, com a molt, van anar en avió un cop a la seva vida, al viatge de noces a Mallorca. Doncs bé, ara anar en avió és com agafar el cotxe per anar al centre comercial. I, esclar, amb bitllets a preus d'omplir el dipòsit, qui es resisteix a anar a la molt de moda BCN on hi ha sol, bon menjar, festa i sexe? I no hi ha res més d'esquerres que tothom pugui viatjar, no? I no hi ha res més anticapitalista que no anar a un hotel sinó a un pis d'un particular i sense passar pels filtres del sistema, no? Però resulta que acabem sabent que el particular en qüestió és un australià que ha comprat el pis per invertir i que el lloga per 1.200€ al mes a una persona que el relloga d'amagat a 300€ la nit a 5 estudiants de Wisconsin que tenen tot el dret a poder anar a la molt de moda BCN i dormir com i on puguin, no? O què? Impedim l'entrada als pobres que no poden pagar-se l'hotel Vela? Als antics motxillers...

Però resulta que, aprofitant el moment polític, els combatives joves d'Arran són presentades com a terroristes per haver pintat i punxat les rodes d'un bus guirístic. Interessa fer creure que vivim en un caos de foc i violència processista. Tot el tall dóna gust al brou de la manipulació i la mentida descarada. I si cal, engreixem la bèstia inventant coses que no van succeir i convertim un fet que és injustificable però innocu en un gran atemptat. Encara que després haguem de menjar-nos les nostres paraules amb patates:

Però resulta que quan ja tenim una Catalunya violenta que crema turistes com si fossin pollastres a l'ast dins d'autobusos, arriba el desori del Prat. Més que anunciat. I llavors toca el bonic discurs del: a més de terroristes són uns inútils!:

Sort en tenim del ministre, del Gobierno i de la Guàrdia Civil!!! Gràcies, bwana, per salvar-nos un cop més! Sí, perquè tothom sap que qui als anys 90 va privatitzar la seguretat de l'aeroport va ser la Generalitat. Tothom sap que va ser AENA (100% Generalitat, sí, esclar) qui va revendre la seguretat que hauria de fer la Guàrdia Civil segons diu la Llei de Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat: “La custòdia de vies de comunicació terrestre, costes, fronteres, ports, aeroports i centres i instal·lacions que pel seu interès ho requereixin”. I tothom sap que no va fer-ho per guanyar molts diners privatitzant un monopoli públic. I tothom sap que el contracte amb Eulen a preu de broma està signat per la Generalitat i no per AENA (Estat), cosa que demostra de qui és la culpa del desori. I tothom sap que la Generalitat (sí, i tant!) va vendre el control de seguretat del Prat a una empresa privada per una quantitat que només s'explica per la precarització dels llocs de treball a un nivell que només podia desembocar en un pèssim servei públic i en una vaga. Sí, sí, i la responsable de la seguretat del Prat és la Generalitat i la prova és que els Mossos són qui fan el control de passaports i ara “reforçaran” el servei durant la vaga. Sí, sí, i la responsabilitat del que passa al Prat és de la Generalitat, per això a la reunió del gabinet de crisi no hi havia cap representant del Govern.

I, sí, sí, la pèssima imatge internacional que està donant BCN i Catalunya és per culpa dels combatius noiets d'Arran i no pel despropòsit d'un aeroport amb centenars de persones perdent el seu vol (i havent de comprar nous bitllets) per culpa de la incompetència d'un Estat que realment és la Generalitat i la desmesura especulativa dels seus monopolis que realment també són la Generalitat. Sí, sí, i Neymar sempre va sentir els colors.
Però, sap el pitjor? Que quan acabi aquest episodi, no passarà res. Res de res. I la majoria dels espanyols s'hauran cregut el que perpetren els mitjans subvencionats i els polítics en permanent estat d'insolació intel·lectual.

Ah, i nosaltres no farem el necessari debat sobre el model turístic. Fabulós!