L'imam de Ripoll, Abdelbaki Es Satty, cervell dels atemptats de Barcelona i Cambrils del passat 17 d'agost, va ser un confident del CNI, segons explica el diari El País. A més de ser investigat a l'operació Chacal, l'imam va col·laborar amb la policia d'intel·ligència espanyola almenys durant la seva estada a la presó de Castelló, entre el 2010 i 2014, on va estar ingressat per un delicte de tràfic de drogues.
Fonts dels serveis secrets espanyols han confirmat a El País la notícia, tot i que no aclareixen des de quan i fins quan l'imam va col·laborar amb ells i tampoc si aquesta col·laboració va ser remunerada. Les mateixes fonts expliquen que els contactes amb l'imam "entren dins dels protocols habituals de l'organisme" i que és "normal" obtenir informació per a la lluita antiterrorista. I un dels llocs on es pot trobar és a la presó, on hi ha "molta gent que coopera".
t'imam de Ripoll va morir en l'explosió a Alcanar quan manipulava els explosius que s'havien d'utilitzar en l'atemptat a Barcelona. Es considera que va ser l'autor intel·lectual dels atacs a La Rambla i Cambrils, on van morir 16 persones i un centenar més van resultar ferides en total, i que va captar els joves que hi van participar, alguns d'ells de Ripoll. Míriam Hatibi, portaveu de la Fundació Ibn Battuta, ha criticat el CNI en un tuit i aquells que han dit que els musulmans amagaven "aquests delinqüents". I jo em pregunto si l'execrable Fino Zoido té alguna cosa a dir. Mentrestant, el Major Trapero ha estat defenestrat a arxivar expedients, per no res, básicament i dit clar català, diria Zoido: le estoy condenando con lo que tengo aqui colgando. Fino Zoido és un miserable i Barrut Millo ni té cuento el invento. Dit això, aquí estan quedant moltes factures pendents i aquesta gentussa les acabarà pagant. Que algú aturi a la Banda criminal de M.Rajoy, perquè acabaran fent bona la frase de Pastor Niemöller, víctima dels nazis, i sino que li ho preguntin a Manuela Carmena:

Primer van venir pels jueus, i jo no vaig dir res, perquè no era jueu. Després van venir pels comunistes, i jo no vaig dir res, perquè no era comunista. Després van venir pels sindicalistes, i jo no vaig dir res, perquè no era sindicalista. Després van venir per mi, i ja no quedava ningú per defensar-me....