De petit, escoltava sovint al meu pare cantar una cançó amb aquestes paraules: 'si vas calent, agafa un duro i ves de putes..' la banda sonora era música de George Gershwin, però mai se m'havia ocorregut preguntar-li d'on venia el sofisticat text. Avui que com cada diumenge el tenia preocupat per una cosa u altre, i en aquest cas per.... - no puc veure cap partit de futbol - em deia, atès no té Canal Plus ni Gol TV. - De L'origen de la lletra de les putes i el duro n'he tret l'entrallat, però abans....

.... - Si pot apuntar - l'hi he dit -
- Quan em costarà?
- 35 o 40 euros al més...
- Ah! no, massa diners ha estat la resposta de qui els pot pagar tranquil·lament i més.
- Cap problema - li he dit veient la deriva negativa - com jo en sóc soci, si n'hi faig a vostè durant un any no ha de pagar res - mentida podrida -, i d'ací a un any com segons vostè ja no hi serà, ja en parlarem.
En resum que demà trucaré al Canal Plus i el faré soci amb càrrec al meu erari (algun descompte em faran), i almenys els caps de setmana el Santiago es podrà distreure veient adormit al sofà un partit de futbol rere l'altre.
.
Tornant al transsumpte de l'assumpte del calent i el duro, segons el meu pare, aquesta lletra venia d'una obra de Teatre d'en Serafí Pitarra sobre el Rei Jaume I, que he arribat a la conclusió que és, o té a veure amb la Conquesta de Mallorca, la Sarsuela Rock que va gravar la Trinca a Ariola l'any 1978 i amb il·lustracions d'en Perich. I ai las, a san Youtube que és el més sant després de Sant Google, n'he trobat una versió teatral, o millor dit, un tràiler. Clar, jo tinc el vinil amb la seva funda amb les il·lustracions d'en Perich i fins i tot tinc l'LP gravat en casette, de quan encara no hi havia el CD. He fet una foto de la carpeta de LP perquè no en dubteu de la seva autenticitat.